Filozofie - dvouoborové
Forma studia: prezenční
Garant specializace: doc. RNDr. Josef Moural, CSc.
Charakteristika oboru a profil absolvetna: Studium je zaměřeno tři základní části, na dějiny filosofie, na systematickou filosofii a na studenty stále oblíbenější čtení a interpretaci filosofických textů. Student si osvojí základy filosofické argumentace, které bude moci uplatnit v řadě dalších oborů.
Po absolvování může působit například v organizacích veřejné správy, v neziskovém sektoru, v médiích, ve školství nebo (a to vůbec není špatná varianta) je možné pokračovat v dalším studiu v magisterských studijních programech Politická filozofie nebo Společenské vědy, Učitelství společenských věd pro střední školy přímo na FF UJEP.
Absolvent bakalářského studijního oboru Filozofie (dvouoborové) získá základní znalosti dějin filosofie a systematické filosofie. Zejména si však osvojí schopnost filosofické argumentace, analýzy a syntetizujícího pohledu, kterou bude moci uplatnit v rozmanité řadě dalších oborů a oblastí. Studium připravuje pro navazující magisterské studium, a to i odborného a učitelského zaměření.
Absolvent bakalářského studijního oboru Filozofie (dvouoborové) získá základní znalosti dějin filosofie a systematické filosofie. Zejména si však osvojí schopnost filosofické argumentace, analýzy a syntetizujícího pohledu, kterou bude moci uplatnit v rozmanité řadě dalších oborů a oblastí. Studium připravuje pro navazující magisterské studium, a to i odborného a učitelského zaměření.
Studijní plán (A14)
(Pro studenty, kteří zahájili studium od roku 2019/2020)
• Struktura kreditních bodů:
• Povinné kurzy (HFil-PK)
Povinné kurzy: 67 KB
Cizí jazyk pro filozofické a politologické předměty: 4 KB
• Povinně volitelné kurzy (HFil-PVK)
Povinně volitelné kurzy: 8 KB
• Společný základ (H-SZ-Bc)
Cizí jazyk: 2 KB
Bakalářská práce: 8 KB
Úvod do filosofie: 2 KB
• Specializační modul - bakalářské obory KPF (HmodKPF)
Specializační modul (oborové zaměření): 5 KB
• Specializační modul se zaměřením na vzdělávání (HmodVZBc)
Modul - Pedagogika a psychologie: 5 KB