Informace pro uchazeče o studium v navazujících magisterských studijních programech
UČITELSTVÍ PRO STŘEDNÍ ŠKOLY NA FF UJEP
1. Podmínky přijetí:
Absolvování bakalářského studijního programu pro sdružené studium či samostatného studijního plánu (bakalářský studijní program pro vzdělávání), popřípadě absolvování příbuzného studijního programu kteréhokoliv typu, v jehož rámci získal uchazeč minimálně:
- 20 kreditů z předmětů učitelské propedeutiky (Pedagogická propedeutika, Obecná didaktika, Úvod do psychologie a oborová didaktika)
- 50 kreditů z prvního oboru studovaného ve sdruženém studiu *
- 50 kreditů z druhého oboru studovaného ve sdruženém studiu *
- 6 kreditů z praxe
- 3 kredity za přípravu závěrečné práce.
* Poznámka: V případě, že uchazeč absolvoval studium v programu realizované formou samostatného studijního plánu, se předpokládá 100 kreditů z oboru celkem.
2. Doplnění předmětů učitelské propedeutiky:
Absolvent příbuzného studijního programu kteréhokoliv typu, který během tohoto svého předchozího studia nezískal v některé z výše uvedených složek stanovený minimální počet kreditů, může tyto chybějící kredity nahradit kredity získanými za tuto složku v jiném studijním programu nebo programu celoživotního vzdělávání uskutečňovaném vysokou školou v České republice nebo v zahraničí. Doklady o absolutoriu zasílá uchazeč na Studijní oddělení FF UJEP.
I. Obecné informace
- Platné studijní předpisy a normy UJEP
- FF UJEP - Směrnice; Příkazy; Vnitřní předpisy
- Jazykové centrum (kontakt a informace k výuce)
- Finanční podpora studentů (stipendia)
- Kontakt pro řešení problémů v IS/Stag: ff@rt.ujep.cz
II. Studijní programy
(aktuální studijní programy akreditované po novele zákona o VŠ v roce 2016)
Bakalářské programy
- Archivnictví a spisová služba
- Dokumentace památek
- Filozofie
- Historie
- Historie pro vzdělávání
- Kulturní historie
- Německý jazyk a literatura pro vzdělávání
- Politologie
- Společenské vědy pro vzdělávání
- Základy humanitních studií
- Interkulturní germanistika
- Správa a prezentace kulturního dědictví
Navazující magisterské programy
- Historie - specifický studijní plán Archivnictví
- Historie - specifický studijní plán Historie
- Historie - specifický studijní plán Péče o kulturní dědictví
- Interkulturní germanistika v česko-německém kontextu
- Učitelství historie pro SŠ
- Učitelství německého jazyka a literatury pro SŠ
- Učitelství společenských věd pro SŠ
- Politologie
- Humanitní studia krize lidství
Doktorské studijní programy
III. Studijní obory
(Dobíhající studijní programy akreditované před novelou zákona o VŠ v roce 2016)
Bakalářské obory
- Archivnictví a spisová služba
- Dokumentace památek
- Filozofie - dvouoborové
- Historie - dvouoborové
- Historie - jednooborové
- Historie se zaměřením na vzdělávání - dvouoborové
- Historie se zaměřením na vzdělávání - jednooborové
- Interkulturní germanistika (studenti, kteří zahájí studium do ak. roku 2022/2023)
- Kulturně historická regionalistika
- Kulturní historie
- Německý jazyk a literatura - dvouoborové
- Německý jazyk a literatura - jednooborové
- Německý jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání
- Německý jazyk pro školskou praxi
- Politologie - dvouoborové
- Společenské vědy - dvouoborové
- Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání - dvouoborové
- Základy humanitních věd - estetika
Navazující magisterské obory
- Dějepis - dvouoborové
- Historie - dvouoborové (studenti, kteří zahájí studium do ak. roku 2022/2023)
- Historie - jednooborové (studenti, kteří zahájí studium do ak. roku 2022/2023)
- Kulturně historická regionalistika
- Kulturní historie
- Německá filologie v česko-německém kontextu
- Občanská výchova - dvouoborové
- Politická filozofie
- Společenské vědy - dvouoborové
- Učitelství cizích jazyků pro ZŠ - německý jazyk - jednooborové
- Učitelství historie pro SŠ - dvouoborové
- Učitelství historie pro SŠ - jednooborové
- Učitelství německého jazyka pro SŠ - dvouoborové
- Učitelství německého jazyka pro SŠ - jednooborové
- Učitelství společenských věd pro SŠ - dvouoborové