Didaktická část státní zkoušky
Instrukce pro didaktickou část státní závěrečné zkoušky v těchto studijních programech a oborech:
- Studijní program Historické vědy - studijní obor: Učitelství pro SŠ (jednooborové), Učitelství pro SŠ (dvouoborové)
 - Studijní program Učitelství pro ZŠ - studijní obor Dějepis
 
Charakteristika části státní zkoušky – didaktika dějepisu:
- V rámci státních závěrečných zkoušek prokáží posluchači své znalosti a dovednosti, které získali studiem v oboru didaktika dějepisu. Uvedená část zkouška prověří především schopnosti aplikovat studenta tyto poznatky v rovině pedagogické praxe.
 - Posluchač předloží dvě přípravy na dějepisnou vyučovací hodinu. Jedna příprava bude orientována na vybrané období, ze kterého bude student zkoušen v odborné části zkoušky, druhá na základě vlastní praxe (vypracuje během či po absolvování souvislé pedagogické praxe).
 - Příprava bude odevzdána formou přílohy k přihlášce ke státní závěrečné zkoušce z dějepisu spolu se seznamem literatury nejpozději 14 dní před konáním zkoušky. Pokud bude obsahovat prezentaci, příp. specifické výukové materiály (dokument), bude uložena na přiloženém CD, DVD.
 - Přípravy budou hodnoceny podle kritérií v přiloženém seznamu, a to formou splnil(a) – nesplnil(a).
 
Kritéria hodnocení (a doporučené rámcové body předložených příprav):
	I. Tématický celek:
	•    koncepce výuky tématického celku a místo předkládané hodiny v tomto celku
	•    začlenění do ŠVP
	•    kooperace, přesahy, klíčové kompetence,  průřezová témata.
	
	II. Určení vyučovací hodiny: (tj. pro třídu, ročník...)
	
	III. Téma:
	
	IV. Cíle – na konci hodiny žáci...
	
	V. Obsah učiva:
	
	VI. Pomůcky:
	
	VII. Metodický postup – způsob práce ve třídě:
	
	VIII. Nejobtížnější pro žáky – uvědomění si možných rizik v průběhu hodiny:
	
	IX. Výchovný aspekt:
	
	X. Organizace vyučovací hodiny -  pracovní podmínky:
	
	XI. Časový plán:
	
	XII. Zdroje, východiska, odkazy – odborné (historiografické), metodické, didaktické – literární i další:
	
	Doporučené zdroje:
	•    www.rvp.cz
	•    www.moderni-dejiny.cz
	•    Zdeněk KALHOUS, Otto OBST: Školní didaktika. Praha 2002
	•    Chris KYRIACOU: Klíčové dovednosti učitele. Praha 2004.
	•    Marvin PASCH: Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha1998.