Příprava reformy vzdělávání budoucích učitelů

Děkanka fakulty prof. M. Hrubá v průběhu roku 2021 zastupovala Asociaci děkanů filozofických fakult na jednání s MŠMT o přípravě reformy vzdělávání budoucích učitelů, která by měla v rámci Strategie 2030+ navázat na zavedení rámcových vzdělávacích programů pro učitele, které byly zavedeny před několika lety.

Děkanka fakulty prof. M. Hrubá v průběhu roku 2021 zastupovala Asociaci děkanů filozofických fakult na jednání s MŠMT o přípravě reformy vzdělávání budoucích učitelů, která by měla v rámci Strategie 2030+ navázat na zavedení rámcových vzdělávacích programů pro učitele, které byly zavedeny před několika lety. Důležité je zejména to, že MŠMT s filozofickými fakultami v rámci plánované reformy počítá a že byl v probíhajících jednání akceptován požadavek, na němž se shodly fakulty filozofické, přírodovědné i pedagogické, že by plánované zkvalitňování praxí a důraz na vzdělávací kompetence učitelů neměl by na úkor oborového vzdělávaní. Pozitivní zprávou je také avizované posílení financování studijních programů, které připravují učitele.

Tisková zpráva, MŠMT, Fakulty spouští reformu vzdělávání učitelů, cílem je zlepšit jejich přípravu do praxe, 29. 9. 2021.